Bruggeman
Uitdaging
Heerlijk luchtig brood begint met de juiste gist. Bruggeman produceert alleen gist van de beste kwaliteit, zowel voor professionele bakkers als de creatieve broodliefhebbers thuis. Via Happiness Brussels kregen we de opdracht om twee gistproducten én de bijhorende bakresultaten in beeld te brengen voor de nieuwe internationale campagne.
Aanpak
Bij AIKON zijn we echte Bourgondiërs, ook in onze job! We hadden al heel wat ervaring met food- en productfotografie, maar dit was onze eerste keer ‘broodfotografie’. Spannend, leerrijk en met de hulp van foodstyliste Bieke Santens hebben we menig brood laten stralen.
Voor de productfoto’s creëerden we een ‘rustig beeld’ zodat alle aandacht naar de gist werd getrokken. Voor het brood kozen we voor extreme close-ups zodat ‘het verborgen universum van de gist’ goed tot uiting kwam. Het was voor onze klant immers belangrijk dat visueel werd duidelijk gemaakt hoe gist te werk gaat in een brood.
Uitwerking
De foto’s brengen de gist en het brood op een subtiele en aantrekkelijke manier naar de voorgrond. De foto’s werd gebruikt in een postercampagne en op de Bruggeman website. Door zowel de grondstof (gist) als het eindresultaat (brood) te fotograferen, krijgt de kijker het volledige plaatje te zien en komt het verhaal volledig tot zijn recht.
RESULTAAT
CREW
- Fotograaf
- Johan Van Der Hasselt
- Fotograaf-assistent
- Gill Vloeberghs
- Food styliste
- Bieke Santens
- Producer
- Arno Costima
- BTS cameraman
- Laurens van Hove