De Nieuwe Vesten
Uitdaging
AIKON heeft haar roots in de ‘Dijlestad’ en het was dan ook met een bijzonder gevoel van trots dat we konden deel uitmaken van deze grootscheepse sensibiliseringscampagne. De plannen voor de nieuwe Vesten rond Mechelen zijn baanbrekend: éénrichtingsverkeer voor auto’s, meer ruimte voor fietsers en voetgangers, meer groen, pleinen voor ontmoeting, ontspanning, sport en spel… ‘Opvallen’ was dan ook het doel van de campagne die Billie Bonkers voor Stad Mechelen uitwerkte. AIKON stond in voor de fotografie, en nam gelijk wat video’s op om de campagne kracht bij te zetten.
Aanpak
Communicatiebureau Billie Bonkers bedacht de campagne “Naar ’t schijnt komt er op de vesten een…” met verschillende personages die elk op hun manier genieten van de nieuwe voorzieningen. De ingrijpende werken zullen van Mechelen een fijnere plek maken voor élke Mechelaar, en dat moest ook duidelijk uit de fotografie en video’s blijken.
Met een grote green screen en een wagen vol attributen ging ons team aan de slag voor zowel foto als video. Een combinatie waar wij als productiehuis in uitblinken. Dankzij de fijne samenwerking met Billie Bonkers verliep alles vlot en efficiënt op de dag van de shoot en konden we snel doorschakelen naar de postproductie. Op amper één dag hadden we alle beelden die we nodig hadden.
Uitwerking
En plots hing Mechelen vol felgekleurde banners, posters en raambestickering. Herkenbare personages die dankzij krachtige en herkenbare beelden duidelijk maken wat de nieuwe Vesten voor hen zullen betekenen. It’s true what they say, één beeld zegt meer dan 1000 woorden.
RESULTAAT
CREW
- Fotograaf
- Johan Van der Hasselt
- DOP
- Laurens Van Hove
- Regisseur
- Arno Costima
- Fotograaf-assistent
- Gill Vloeberghs
- Make-up
- Charlotte Monteyne
- Editor
- Jochen Fuchs
- Voice-over
- Geert Ailliet