Wolters Kluwer
Uitdaging
Verzekeringen zijn taaie kost, ook voor verzekeraars! Daarom ontwikkelde Wolters Kluwers de online databank ‘Assuropolis’. Speciaal ontwikkeld voor verzekeringsprofessionals om op een eenvoudige manier actuele antwoorden te krijgen op prangende vragen. AIKON maakte twee reclamevideo’s om het blijde nieuws de wijde wereld in te sturen!
Aanpak
Strategie was hier key. We kropen in de huid van verzekeringsprofessionals en stelden ons eerst de vraag waarom zij het product zouden gebruiken. Wat zijn hun frustraties? Tegen welke problemen lopen ze regelmatig aan? We schreven twee scenario’s uit die heel herkenbaar zouden zijn voor de doelgroep. Een sterk concept in combinatie met indrukwekkende actiebeelden brengt dit complexe onderwerp volledig in de realiteit!
Uitwerking
We brachten het verhaal met een flinke dosis humor, getalenteerde acteurs, een knappe komische timing en een krachtige, glasheldere eindboodschap. Taaie materie hoeft geenszins saai te zijn!
RESULTAAT
CREW
- Regisseur
- Arno Costima
- DOP
- Laurens Van Hove
- 1st AC
- Gill Vloeberghs
- BTS foto
- Elodie Gerard
- Gaffer
- Pieter-jan Donckels
- Sound
- Jeroen Dejonghe
- Talents
- Jan Matthys / Danny Bulens / Sylviane Alliet
- Make-up
- Tine De Greve
- Editor
- Jochen Fuchs