Aangrijpende getuigenissen en videoportretten. In opdracht van SirFish.

Helden van het ZOL

Uitdaging

Als werknemer van het Ziekenhuis Oost-Limburg (ZOL) red je levens, wat je functie ook is. Voor de wervingscampagne ‘Helden van het ZOL’ maakten we in opdracht van reclamebureau SirFish vijf videoportretten. Het doel? Een kijkje in het leven van de helden van het ZOL.

Aanpak

We volgden en interviewden vijf medewerkers die vertellen hoe hun dag in het ziekenhuis eruitziet en waarom ze gepassioneerd zijn door hun job. De videoportretten vertellen het verhaal van het ziekenhuis als een groot radarwerk, waar ieders job telt om levens te redden.

Zo brachten we de verhalen van 5 medewerkers in beeld:

  • interventieradioloog Luc die dagelijks levens redt
  • hoofdverpleegkundige Yamina die alles in goede banen leidt en haar team coacht
  • Inge (logistiek assistentie oncologie) die ervoor zorgt dat alle patiënten de juiste voeding krijgen
  • Filip die het gigantische team achter de medische beeldvorming aanstuurt
  • Cindy (werkcoördinator schoonmaak) die het immuunsysteem van patiënten beschermt door te waken over hygiëne. 

Uitwerking

De video’s geven voor potentiële nieuwe medewerkers een eerlijk inzicht in de verschillende functies binnen het ziekenhuis. We laten we de menselijke kant en de passie achter de job zien. De video’s werden ingezet op sociale media, als advertorial op HLN.be en verschenen ook op de website van het ziekenhuis zelf. 

De opdracht ging volledig coronaproof door, zoals je kan zien op de foto’s achter de schermen. Prachtig om in deze tijden de helden van de zorg in beeld te mogen brengen.

CREW

Regisseur
Arno Costima
DOP
Laurens van Hove
Productie-assistent
Gill Vloeberghs
Editor
Jochen Fuchs