Strategische reclamevideo's met een straffe impact.

Wolters Kluwer

Uitdaging

Verzekeringen zijn taaie kost, ook voor verzekeraars! Daarom ontwikkelde Wolters Kluwers de online databank ‘Assuropolis’. Speciaal ontwikkeld voor verzekeringsprofessionals om op een eenvoudige manier actuele antwoorden te krijgen op prangende vragen. AIKON maakte twee reclamevideo’s om het blijde nieuws de wijde wereld in te sturen!

Aanpak

Strategie was hier key. We kropen in de huid van verzekeringsprofessionals en stelden ons eerst de vraag waarom zij het product zouden gebruiken. Wat zijn hun frustraties? Tegen welke problemen lopen ze regelmatig aan? We schreven twee scenario’s uit die heel herkenbaar zouden zijn voor de doelgroep. Een sterk concept in combinatie met indrukwekkende actiebeelden brengt dit complexe onderwerp volledig in de realiteit!

Uitwerking

We brachten het verhaal met een flinke dosis humor, getalenteerde acteurs, een knappe komische timing en een krachtige, glasheldere eindboodschap. Taaie materie hoeft geenszins saai te zijn!

CREW

Regisseur
Arno Costima
DOP
Laurens Van Hove
1st AC
Gill Vloeberghs
BTS foto
Elodie Gerard
Gaffer
Pieter-jan Donckels
Sound
Jeroen Dejonghe
Talents
Jan Matthys / Danny Bulens / Sylviane Alliet
Make-up
Tine De Greve
Editor
Jochen Fuchs